بیمه و بانکداری هوشمند

رشد، توسعه و گسترش روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات، روال زندگی مردم را متاثر کرده و سبک زندگی آنان را متحول ساخته است.در دهه اخیر با گسترش و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات فضای سنتی نیز در زمینه کسب‌وکار و نحوه تعاملات اجتماعی، فرهنگی مالی و به‌طور کل تمامی تعاملات بشری تحت سیطره این فناوری قرار گرفت که بانک‌ها و بیمه ها نیز به‌عنوان راس امور تعاملاتی و کسب‌وکار و به‌طبع امور مشتریان از این تحول مستثنا نبودند.
ظهور پدیده‌هایی چون شبکه‌های اجتماعی، کسب‌وکار الکترونیکی، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک و بیمه هوشمند از نتایج اصلی گسترش فناوری اطلاعات در زندگی روزمره مردم است. اما از آنجا که فضای کسب و کار در حال تغییر و تمامی امور مربوط به این حوزه و مشتریان به نوعی به بانک مرتبط است؛ مفهوم  بیمه و بانکداری هوشمند در حوزه مدیریت و فناوری مطرح می‌شود، چراکه روال مدیریتی بانک‌ها و بیمه ها به‌گونه‌ای است که دائم در حال رقابت در بازار ارائه خدمات بهتر برای امور با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین هستند. پس صنعتی در برهه کنونی می‌تواند کوس موفقیت را به صدا درآورد که از عصر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی عبور کرده و وارد عصر توسعه سامانه‌های تحلیل اطلاعاتی شود و مهاجرتی هوشمندانه برای خود رقم زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین مطالب ASM

فهرست