کشاورزی و دامپروری هوشمند

کشاورزی و دامپروری هوشمند

همزمان با رشد روز افزون جمعیت در جهان و افزایش تقاضا برای محصولات کشاورزی و دامپروری، جامعه جهانی با چالش تامین منابع و مواد غذایی مواجه می‏ باشد.
با توجه به چالش‏ های موجود در صنعت کشاورزی و دامپروری و اهمیت این حوزه به عنوان زیربنایی‏ ترین موضوع در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، نیازمند به کارگیری تکنولوژی‎‏های نوین به منظور توسعه پایدار کشاورزی و دامپروری و تغییر پارادیم از روش ‏های متعارف و ناکارآمد به کشاورزی دقیق و هوشمند هستیم.
کشاورزی و دامپروری هوشمند به معنای به کارگیری مجموعه ‏ای از تکنولوژی ‏های نوین همچون اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، کلان داده و محاسبات ابری در جهت بهینه سازی پروسه تولید تا مصرف و در نتیجه ارائه محصولات ایمن، پایدار و با کیفیت، ایجاد شفافیت و همچنین بهبود سطح زندگی در مناطق روستایی است.
زمین ‏های زراعی، باغات و گلخانه‏ های هوشمند، زیرمجموعه ‏های بخش کشاورزی هوشمند و مزارع پرورش آبزیان و گاو شیری هوشمند نیز زیرمجموعه‏ های حوزه دامپروری هوشمند هستند.
شرکت آفرینش سامانه مهر به عنوان یکی از پیشگامان صنعت اینترنت اشیاء در کشور با استفاده از تکنولوژی ‏های نوین در جمع‏ آوری اطلاعات، تحلیل و پردازش اطلاعات و اتوماسیون در کل زنجیره تأمین کشاورزی و دامپروری، و با هدف افزایش بهره ‏وری، افزایش سود، بهبود عملکرد، مدیریت بهینه منابع و دارایی ‏ها، افزایش شفافیت، افزایش ایمنی و امنیت غذایی، کاهش هزینه ‏ها و کاهش اثرات زیست محیطی مرتبط با این حوزه، به ایجاد انواع سامانه‏ های ملی هوشمند در این اکوسیستم اقدام نموده است

 

 

 

مدیریت منابع و دارایی‏ ها، مدیریت نیروی کار، مدیریت انرژی، کنترل روند رشد محصول، کنترل آفات و بیماری ‏ها، ردیابی ماشین‏ آلات کشاورزی، پایش شرایط آّب و هوایی و کنترل هوشمند آبیاری قابلیت مختلف راهکار کشاورزی هوشمند می‏ باشند.
در این راهکار با به کارگیری سنسورهای مختلف به اندازه ‏گیری انواع پارامترهای خاک و محصولات مختلف پرداخته می‏ شود. پایش بلادرنگ پارامترهای اندازه ‏گیری شده و مدیریت جامع مزارع از طریق پلتفرم کشاورزی هوشمند فراهم می‏ گردد.
کنترل آّبیاری مزرعه با توجه به میزان رطوبت خاک، شرایط آب و هوایی و برنامه زمانبندی تعریف شده از طریق گیت‏ وی آّبیاری و همچنین به کارگیری شیرهای الکترونیکی مقدور خواهد بود. به علاوه امکان تعیین میزان آب مصرفی از طریق اتصال گیت ‏وی آبیاری به کنتور میسر می‏ باشد

 

 

 

یکی از راهکارهای مناسب به منظور کاهش تلفات در حوزه پرورش آبزیان، استفاده از سامانه ‏های پایش آنلاین پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب در مزارع پرورش آبزیان با به کارگیری فناوری های نوین بوده که موجب کاهش تلفات و افزایش بهره وری می شود.
اطلاعات جمع ‏آوری شده از طریق گیت‏ وی ‏ها به سرور شبکه ارسال گشته و در نهایت در پلتفرم آبزیان قابل نمایش می‏باشند. نمایش پارامترها به صورت لحظه ‏ای و دوره‏ ای، تعریف و نمایش انواع هشدارها، نمایش اطلاعات تجهیزات،تعیین انواع گزارشات و تعیین دسترسی‏ ها بخشی از قابلیت‏ های پلتفرم به کارگیری شده می‏ باشد

ارتباط با ما

آدرس:

اتوبان صیادشیرازی شمال-بعد ازپل صدر –

نبش صیاد شیرازی – پلاک ۵- طبقه ۵- واحد ۹

شماره تماس : 

۲۲۹۴۷۶۹۸- ۰۲۱

۲۶۷۵۰۵۷۸- ۰۲۱

ایمیل: office@asm-co.ir

فکس : ۲۶۷۵۰۵۷۹

دسترسی سریع

مشاوره و نظارت
• آموزش و توانمندسازی
• ارائه راهکار
• درخواست مشاوره
درباره ما
• تماس با ما

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید