ایمنی و امنیت عمومی

صنعت ایمنی و امنیت عمومی در آینده

با توجه به توسعه روز افزون سیستم‏های کارآمد در حوزه ایمنی و امنیتعمومی و همچنین افزایش تقاضا برای استفاده از این سیستم‏ها، به کارگیری آن‏ها با چالش‏های فنی و اقتصادی متعددی روبرو می‏باشد.
ارائه راهکارهای مختلف در برخورد مؤثر با بحران و ایجاد هماهنگی بین سازمان‏های پاسخ‌گو در سطوح عملیاتی، استراتژیک و تکنیکی، ضرورت ایجاد اپراتور ایمنی و امنیت عمومی را مطرح می‏سازد. هدف اصلی از ایجاد این اپراتور، دستیبابی به نقشه راه استراتژیک در راستای مهاجرت به سمت استفاده از تکنولوژی‏های نوین و رفع نیازمندی‏های کوتاه مدت و بلند مدت خواهد بود.
ارائه انواع سرویس‏ها همچون سرویس‏های پهن‏باند، سرویس‏های ارتباطی خصوصی و سرویس‏های اینترنت اشیاء در جهت پاسخگویی به نیازمندی‏های مختلف همچون پیش بینی و تشخیص حادثه، انتقال صوت به طور خاص در شرایط بحرانی، انتقال تصویر و ویدئو و مانیتورینگ کلی حادثه و نیروها از طریق این اپراتور صورت خواهد پذیرفت

 

 

ایمنی و امنیت عمومی هوشمند

سازمان‏های ارائه خدمات ایمنی و امنیت عمومی برای انجام ماموریت‏های خود، با داده‏ها و اطلاعات متنوعی سروکار دارد. بخشی از این اطلاعات از پایگاه‏های داده‏ سازمان‏های مرتبط و بخشی از آن حاصل به کارگیری فناوری‏های مختلف بوده که تمامی اطلاعات در قالب پلتفرم جامع و یکپارچه اطلاعاتی ایمنی و امنیت عمومی، تجمیع و متمرکز خواهند شد.
ایجاد پلتفرم یکپارچه اطلاعاتی در کنار اتصال همه عناصر مرتبط با ایمنی و امنیت عمومی، شرط لازم برای تحقق اپراتور می‏باشد. با این وجود، سارمان‏ها برای انجام هوشمندانه تکالیف خود علاوه بر تحقق این شرط، نیاز به اصلی دیگری بنام تحلیل کلان داده دارد. در حقیقت شاه بیت هوشمندسازی خدمات ایمنی و امنیت عمومی، بهره برداری هوشمندانه از اطلاعاتی است که به صورت هدفمند در پلتفرم یکپارچه اطلاعاتی تجمیع می‏گردند. بنابراین پس از ذخیره‏سازی اطلاعات، مطابق با نیازهای اطلاعاتی تعریف شده برای پشتیبانی از عملیات‏های مختلف ، پردازش‏ها و آنالیزهای لازم بر روی داده‏ها انجام گرفته و متناسب با نیاز سطوح مختلف سازمانی، دانش و بینش عملیاتی[۱] قابل استفاده در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.
فارغ از نوع فناوری‏های پردازش کلان داده بکارگرفته شده در این خصوص، تحلیل کلان داده در دو وضعیت به صورت “پسارخداد” و “پیشارخداد”، صورت می پذیرد.
تحلیل کلان داده پسا رخداد: در این وضعیت، اطلاعات موجود از رخدادهای گذشته، با استفاده از شاخص و نشانگر هایی مورد تحلیل قرار گرفته و بر این اساس، تصمیمات لازم اتخاذ می گردد.
تحلیل کلان داده پیشارخداد: در این وضعیت، با تحلیل کلان داده به صورت برخط، از وضعیت های نامطلوب به صورت لحظه ای شناسایی شده و اقدامات پیشگیرانه و دستورهای عملیاتی اتخاذ می گردد.
علاوه بر هوش عملیاتی حاصل از تحلیل‏های کلان داده پسا رخداد و پیشا رخداد، با پردازش‏ها و آنالیزهای مختلف می توان از اطلاعات جمع آوری شده و نتایج عملیاتی مختلف ثبت شده، در مسیر برنامه ریزی‏های بلند مدت قدم برداشت. در این حالت می توان نسبت به سنجش اثربخشی سیاست گذاری‏ها، تعیین خط مشی‏ها، قانونگذاری‎ها، مدل‏های کسب و کار و برنامه ریزی‏های مرتبط با عملیات مختلف، اقدام نمود و پیشنهاداتی برای اصلاح این امور ارائه کرد. در این حالت با مفهومی به نام هوش راهبردی ، مواجه هستیم.

مزایای هوشمند سازی ایمنی و امنیت عمومی

با به کارگیری هوش عملیاتی و راهبردی حاصل از تحلیل‏های کلان داده به کارگیری شده در پلتفرم ایمنی و امنیت عمومی مزایای زیر ایجاد خواهند شد• ایجاد زنجیره ارزش یکپارچه در ایمنی و امنیت عمومی
• بهبود جریان‏های درآمدی موجود و ایجاد جریان‏های درآمدی جدید و پایدار
• افزایش بهره‏وری از زیرساخت‏های ارتباطی
• ایجاد و توسعه پورتفوی سرویس‏های هوشمند
• بهبود نظارت در تمام فرایندهای عملیاتی
• ارزیابی سرویس‏های ایمنی ارائه شده
• ایجاد ارتباط بین تیم‏ها، سیستم‏ها و زیرساخت‏ها
• ایجاد هماهنگی بین سازمانی
• بهره‏برداری بهینه از منابع فعلی و بهینه سازی کاربرد آن‏ها
• نظارت مداوم بر دارایی‏ها
• تصمیمات متمرکز و خودکار
• گزارش‏دهی راهبردی و عملیاتی
علاوه بر استفاده از داده‏های فرآوری شده در جهت بهبود عملکرد سازمانی، این اطلاعات در اختیار سایر سازمان‏های مرتبط با خدمات ایمنی و امنیت عمومی نیز قرار خواهد گرفت.
همچنین به منظور انجام کارهای تحقیقاتی و یا توسعه نرم‏افزارها و اپلیکیشن‏های این حوزه، دسترسی به اطلاعات خام و یا فرآوری شده برای مراکز دانشگاهی، توسعه دهندگان خدمات ایمنی عمومی و کسب و کارهای نوپا نیز فراهم خواهد شد

مزایای هوشمند سازی ایمنی و امنیت عمومی

به منظور دستیابی به این مهم، گام‏های مطالعاتی زیر ضروری خواهد بود:
• جمع‏آوری دیتا از سازمان‏های ایمنی عمومی در شناسایی راهکارهای مورد استفاده، تقسیم‏بندی سرویس‏های فعلی و مورد نیاز و تعیین تکنولوژی‏های قابل استفاده در جهت رفع نیازمندی‏ها
• استخراج الزامات به کارگیری تکنولوژی‏ها و دستیابی به بستر ارتباطی یکپارچه و امن بر روی شبکه ‏های اختصاصی و عمومی
• ارائه مدل کسب و کار و فاکتورهای اقتصادی بر اساس تکنولوژی‏های پیشنهاد شده و آنالیز سود و مزایای حاصله برای تصمیم‏گیرندگان

معماری ایمنی و امنیت عمومی هوشمند

به کارگیری تجهیزات اندازه‏گیری مختلف، بهره گیری از تکنولوژی‏های نوین ارتباطی، توسعه پلتفرم‏ جامع و یکپارچه و همچنین توسعه نرم‏افزارها بر اساس نیازمندی در هر کدام از حوزه ‏ها از الزامات ایجاد اپراتور ایمنی و امنیت عمومی هستند. شکل زیر بیانگر معماری راهکار پیشنهادی می‏باشد

ارتباط با ما

آدرس:

اتوبان صیادشیرازی شمال-بعد ازپل صدر –

نبش صیاد شیرازی – پلاک ۵- طبقه ۵- واحد ۹

شماره تماس :

۲۲۹۴۷۶۹۸- ۰۲۱

۲۶۷۵۰۵۷۸- ۰۲۱

ایمیل: office@asm-co.ir

فکس : ۲۶۷۵۰۵۷۹

دسترسی سریع

مشاوره و نظارت
• آموزش و توانمندسازی
• ارائه راهکار
• درخواست مشاوره
درباره ما
• تماس با ما

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید