گردشگری هوشمند

ما در دنیایی زندگی می کنیم که در حال تغییر است و در این تحول فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT) تسلط دارد. پیشرفت های فن آوری بر نحوه زندگی ما در جامعه تأثیر گذاشته است . فن آوری شامل دانش در مورد وسایل ، اقدامات روی آن و تغییراتی در آن است. این تغییرات به شکلی خاص در شهرهایی احساس می شود که تعداد زیادی از افراد در پی یافتن نه تنها شغل و درآمد ، بلکه زندگی با کیفیت هستند . نگرانی برای بهبود وضعیت است ، نه تنها بهبود در وسایل بلکه باعث بهبود در خدمات ارائه شده توسط این شهرها شده است . بنابراین ، شهرها بسیار پیچیده و رقابتی شده اند و نیاز به هماهنگی وسایل ، فعالیت ها و خدماتی دارند که از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می کنند.
فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند بعنوان یک جذابیت دردسترس برای شهرها ، هم برای ساکنان و هم برای گردشگران ، بمنظور توسعه خدمات تعاملی شهروندان و گردشگران با سازمانهای مختلف جهت ارائه برخط خدمات و داده ها در هر لحظه و هر مکان کمک کند . خدمات گردشگری به عنوان یکی از خدمات مهم و ضروری برای شهروندان و گردشگران هر شهر و همچنین به عنوان یکی از بخش های اقتصادی مهم در نظر گرفته شده است . استفاده از فناوریهای نوین دیجیتال در این بخش یکی از الزامات دستیابی به اهداف اقتصادی ، افزایش کیفیت زندگی برای شهروندان و بهبود تجربه گردشگران می باشد . در این خصوص در دنیا مفاهیم مختلفی در حال توسعه است که مقاصد هوشمند یکی از فراگیرترین مفاهیم است . این مفهوم برای مقاصدی قابل استفاده است که در آن فناوری بر تجربه گردشگری تأثیر می گذارد ، رقابت پذیری مقصد را افزایش می دهد و پروژه های توسعه گردشگری را ارتقا می بخشد
رسیدن به مفهوم مقصد هوشمند یک شهر را قادر می سازد تا به یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد دست یابد و تجربه کلی گردشگرانی که از آن شهر بازدید می کنند را سرگرم کننده و راحت تر نماید . این ادبیات تأکید می کند که استفاده بهینه از داده ها ، کنترل و هماهنگی اعضاء اکوسیستم گردشگری و استفاده از فناوریهای پیشرو در همه سطوح (پروتکل ها ، فرآیندها ، برنامه های کاربردی و زیرساخت ها) در ایجاد کارآیی بهتر ، بهبود پایداری ، توسعه اقتصادی و ارتقاء کیفیت زندگی برای افراد ساکن و گردشگران مقاصد هوشمند تحول شگرفی را ایجاد خواهد نمود . در دنیا شهر ها و مقصد ها بیشتر به سمت استقرار منابع جهت ایجاد شهرهای هوشمند که شامل گردشگری هوشمند به عنوان یک جزء لاینفک سیستم ها و فرآیندها است ، جهت گیری می شوند
به همین دلیل ، فناوری نقش مهمی در پیشبرد مقاصد گردشگری هوشمند ، توزیع و بازاریابی گردشگری و پشتیبانی از گردشگران قبل و در طول اقامت خود در مقصد دارد. نکته مهم این است که یک بازدید فراموش نشدنی را به توریست ارائه دهیم ، اما برای اینکه این کار اتفاق عملی شود تقویت نوآوری ، ایجاد جذابیت و توانایی ایجاد احساسات از طریق بکارگیری موثر فناوری در مقاصد ضروری است. توریست فقط به دلیل بناهای تاریخی ، مناظر زیبا ، فرهنگ ، صنایع دستی یا غذاهای محلی که اطلاعات آن را در اختیار دارد ، مقصد را انتخاب نمی کند. همه اینها مهم است ، اما توریست امروزی می خواهد از ناشناخته بودن مقصد غافلگیر شود و می خواهد اطلاعاتی راجع به آنچه باید انجام شود ، چه چیزی برای بازدید و چگونگی دستیابی به مکانی مهیج و اطلاعات سفارشی سازی شده را برای دریافت پیشنهادها و تخفیفهای ویژه فروشندگان کالاو خدمات ، با استفاده از فناوری ها (برنامه های موبایلی) در دسترس داشته باشد . به تعبیر دیگر ، فناوری تجربیات جهانی را در مقصد ادغام می کند . مقاصد گردشگری باید به مقاصدی برای احساسات و تجربیات تازه و جذاب تبدیل شوند. براساس این رویکرد ، گردشگران بطور فعال با ارائه دهندگان خدمات درگیر می شوند و در ایجاد تجربه های خاص خود همکاری می کنند ، که در موارد متعددی به طور مستقیم در ارائه نوآوری کمک می کند . تجربیات گردشگری هوشمند نشان می دهد که وقتی تعامل بین گردشگر و آنچه از طریق فناوری از رفتار ،سلایق و علاقه مندیهای خود ارائه می دهد ، رقابت یک مقصد در دستیابی به هوشمندی را افزایش می دهد .
گردشگری هوشمند راهکاریست که اخیرا در اغلب کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است. دلایل بسیاری برای توجه ویژه و اجرای این راهکار وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از سهم ۱۰ درصدی استخدام، شاغل بودن حدودا ۳۲۰ میلیون نفر در این حوزه در سراسر دنیا، و از همه مهمتر سهم حدودا ۱۰ درصدی در رشد ناخالص داخلی
با توجه به موارد فوق و موقعیت فعلی کشور، شرکت آفرینش به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه ارائه راهکارهای هوشمند، تصمیم به ارائه پیشنهاد راهاندازی و اجرای پلتفرم گردشگری هوشمند در مقیاس کشور جمهوری اسلامی ایران ، را به آن مجموعه محترم گرفته است ، تا در صورت موفقیت، بدینوسیله گامی مهم در راستای رشد اقتصادی کشور و رونق و بهبود وضعیت نامطلوب صنعت گردشگری در کشور برداشته شود
فناوریهای دیجیتال به عنوان نیروی محرک و بنیادی در ایجاد و توسعه مقاصد توریستی هوشمند ظاهر می شوند . به همین دلیل ، بخش گردشگری در معرض تحولات فناوری است که راه های آسان تر و سریع تر انجام گرفتن تجارت ، ترویج رقابت و جهانی سازی را ممکن می کند. توسعه بخش گردشگری مربوط به استفاده از فناوری های دیجیتال و فرصت های مرتبط با سایر سازمان هایی است که با استفاده از اینترنت ارائه می شوند. همچنین گردشگری را به عنوان یکی از محرکهای اقتصاد امروزی و یکی از کاربران پیشرو در بکارگیری فناوریهای نوین دیجیتال به شمار می آورند.
هدف ایجاد بستری برای رونق صنعت گردشگری ، و افزایش رضایتمندی گردشگرها (داخلی و خارجی) و … خواهد بود. در حال حاضر این پلتفرم پس از کسب موفقیتهای پی در پی در شهرهای مختلف دنیا با پشتوانه ای از تجربیات و ابزارهایی کارآمد بعنوان زیرساخت گردشگری هوشمند پیشنهاد می گردد . در ادامه، اجزا و نحوه کارکرد پلتفرم تشریح خواهد شد.
طبق گزارش Future Traveller Tribes 2030 ، روند سفر در سال های آینده عمدتاً با استفاده تنگاتنگ از فناوری ها مشخص می شود طوریکه که در دسترس بودن اطلاعات به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل رقابت سازمان ها و موسسات گردشگری ظاهر می شود . به طور خاص ، پلتفرمهای یکپارچه اطلاعات گردشگری که با استفاده از ابزارهای مناسب ، مبنای فناورانه ایجاد کرده اند ، توان رقابت سازمانها و بقای آنها را افزایش خواهد داد و بدین ترتیب ارتباط بهتری با فعالیتهای یکپارچه در گردشگری فراهم خواهد آمد . استفاده از پلتفرم گردشگری ارتباط بین سازمانهای دولتی و کسب و کارهای خصوصی مرتبط با گردشگری ، مقصد و گردشگر را تسهیل می کند و به ارتقاء و تخصصی و سفارشی شدن خدمات و سرویسهای گردشگری کمک می کند .
پلتفرم گردشگری هوشمند، یک راهکار عملی مبتنی بر فنآوریهای نوین مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء ، واقعیت افزوده و پردازش ابری است. هدف این پلتفرم ایجاد بستری برای رونق صنعت گردشگری و افزایش رضایتمندی گردشگرها (داخلی و خارجی) و … خواهد بود. در ادامه، اجزا و نحوه کارکرد پلتفرم تشریح خواهد شد.
این پلتفرم بهدنبال تبدیل مقاصد آن به یک مسافرت جذاب تحت یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است. هدف آن جذب بیشتر گردشگر و تلاش برای افزایش رضایت آنها، ارائه خدمات رفاهی و کشف الگوهای رفتاری آنها در زمان اقامت، دریافت نظر و سلیقه آنها و ثبت این سلایق، کمک به رشد همهجانبه مقصد گردشگری تحت پوشش، و پیرو آن بهبود وضعیت اقتصادی مقصد و نهایتا کل کشور است. هوش مصنوعی موجود در پلتفرم دائما در حال پردازش اطلاعات، محاسبه و ارائه پیشنهادهای جذاب به آنها، در مراحل مختلف سفر است. این پیشنهادات میتواند متناسب با اطلاعات اولیه ورودی کاربر، در همان ابتدا با ارائه یک پیشنهاد سفر سفارشی مناسب باشد یا در حین سفر و با شناخت بهتر الگوهای رفتاری وی، در مراحل مختلف سفر وی. بدیهیست میزان کارایی این پیشنهادات به میزان اطلاعات دریافت شده از کاربر و سلایق و نظرات ثبت شده توسط وی بستگی دارد.
اجزاء تشکیل دهنده این پلتفرم عبارتند از اپلیکیشن موبایلی ، وبسایت، پلتفرم هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، و سخت افزارهای مورد نیاز مانند بیکن ، دوربین مدار بسته و … است
مزایای گردشگری هوشمند
گردشگری هوشمند یکی از خلاء های کشور در سطح دولت و اکو سیستم گردشگری می باشد . با راه اندازی این پلتفرم می توان ضمن یکپارچه نمودن اطلاعات گردشگری کشور در مقاصد مختلف گردشگری و اطلاعات سازمانها و کسب و کارهای مرتبط با گردشگری، باعث خواهد شد بازیگران مختلف بخش دولتی و خصوصی اکوسیستم گردشگری در دستیابی به اطلاعات برخط و جامع در راستای دستیابی به اهداف خود در سیاست گذاری ، برنامه ریزی ، ارتقاء کیفیت خدمات ، افزایش درآمد ، بهبود اقتصاد گردشگری و … بصورت بهینه و موثر عمل نمایند و گردشگران نیز به تجربه متفاوتی در طول مدت سفر خود دست پیدا کنند .
برخی از مزایای گردشگری هوشمند عبارتند از :
• حرکت در راستای سیاستهای کلی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مبنی بر دست یافتن به جایگاه واقعی ایران در جهان بهعنوان یکی از غنیترین، کهنترین و تأثیرگذارترین فرهنگها و تمدنهای بشری، با ویژگیهای طبیعی کمنظیر و برخوردار از تعاملی سازنده و الهامبخش در عرصه بینالمللی.
• سرعت بخشیدن به بهرهمندی از گردشگری پر رونق با محصولات متنوع، بازارهای سامان یافته، خدمات استاندارد شده و دست یافتن به جایگاه برتر گردشگری منطقه و معرفی ایران بهعنوان یکی از قطبهای گردشگری جهان به ویژه جهان اسلام،
• کمک به توسعه گردشگری و جذب بیشتر گردشگر در راستای سند ۲۰ ساله (رقم فعلی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است که در پایان این سند باید تعداد گردشگر به ۲۰ میلیون گردشگر در سال برسد)
• ایجاد و تقویت زیستبوم دیجیتال گردشگری،
• شناسایی و فعال نمودن زنجیره ارزش در این صنعت،
• خدمات بیشتر به گردشگرهای خارجی و داخلی، در جهت افزایش رضایت آنها،
• جلوگیری از خروج ارز توسط هموطنان با افزایش جذابیت برنامه های گردشگری داخلی،
• افزایش اشتغال در این حوزه (هزینه مورد نیاز برای ایجاد یک شغل در این بخش (۱۵۰ میلیون)، کمتر از یک سوم هزینه مورد نیاز برای ایجاد یک شغل در حوزه صنعت (۵۰۰) است.
• شناسایی بیشتر صنایع دستی به گردشگران خارجی و کمک به افزایش درامد آن (در حال حاضر۲۴۰ میلیون دلار و چشم انداز ۲ میلیارد دلاری)
• بهبود رونق صنعت گردشگری کشور.
کاربرد های اینترنت اشیاء در صنعت گردشگری
اینترنت اشیا توانایی کسب و کارهای مؤثر و خودکار سازی فرایندها را بدون هر گونه ارتباط انسان به کامپیوتر یا انسان به انسان افزایش میدهد. انتظار میرود که اینترنت اشیا بر اساس توانایی ارائه ارتباطات پیشرفته و ارتباط بین دستگاهها، سیستمها و خدمات صنعت گردشگری را متحول میکند.
طبق نظرسنجی SITA 2015 Airline IT Trends هشتاد و شش درصد از شرکتهای هواپیمایی معتقدند که IoT مزیتهای بسیاری را در سه سال آینده ارائه میدهد. IoT عملیات هتلها، خطوط هوایی و دیگر شرکتهای مسافرتی را با اتصال به دستگاههای هوشمند، سیستمها و فرایندها تسهیل نموده است. با استفاده از تکنولوژی IoT، صنعت گردشگری میتواند به افزایش بهرهوری عملیاتی و تجربه بهتر مشتری کمک کند.
در پایین هشت رویکرد را که با کمک نوآوریهای اینترنت اشیا بر صنعت گردشگری تأثیر خواهد گذاشت را بیان خواهیم کرد.
۱) شخصی سازی
با استفاده از تکنولوژی IoT به کمک تبلتهایی که در داخل اتاقهای هتل تعبیه میشود مشتریان قادر خواهند بود تا با توجه به نیازهای خود، مانند تنظیم دمای اتاق، کنترل تلویزیون، آسانسورها و بخاریها، روشن و خاموش کردن لامپ، برنامه ریزی بیدار شدن از خواب، و غیره را تنظیم کنند.که این امر باعث میشود که مشتریان فکر کنند در مکانی شبیه خانه خودشان حضور دارند.
۲) اطلاعات در زمان واقعی
اپلیکیشنهای IoT به مسافران کمک میکند تا با دستگاههای مختلف ارتباط برقرار کنند. اگر شما نیاز به تغییر پرواز و یا پروازهای مرتبط دارید، اعلانها در زمان واقعی در وضعیت پرواز در دسترس خواهد بود. شما همچنین میتوانید مسیرهای گیت فرودگاهی، دستورالعملهای مربوط به نحوهی پرواز و اطلاعات مربوط به بررسیهای امنیتی را دریافت کنید.
۳) تجربه در پرواز
با استفاده از IoT، سنسورهایی در داخل صندلیهای هواپیما تعبیه میشوند که میتوانند میزان اضطراب، ضربان قلب، دمای بدن، میزان هیدراتاسیون و … مسافران را اندازه گیری کنند، و این امکان را فراهم میاورد تا پرسنل کابین آسایش و امنیت را برای مسافران فراهم آورند.
۴) عملیات تسهیلاتی
IoT در تسهیل عملیات روزمره فرودگاهها مؤثر خواهند بود تا مسافران به راحتی بتوانند از طریق تلفنهای هوشمند خود چمدانهای خود را پیدا کنند. حتی چمدانها میتوانند مسافران را مکان یابی کنند و سیگنالهای خود را با حس کردن نزدیکترین چرخها به آنها ارسال کنند. با قرار دادن برچسبهای RFID به چمدان، مسافران قادر خواهند بود موقعیت مکانی واقعی خود را در امنیت کامل بیابند. سنسور متصل به چمدانها برای مسافران که چمدان خود را از دست دادهاند، اجازه میدهد خطوط هوایی مکان یابی شده و چمدانهای گم شده به سرعت پیدا شود.
۵) خدمات به مشتری
IoT به مشتریان در جهت دسترسی به اطلاعات کمک میکند. آگاهی از نیازهای مشتریان و نارضایتیها میتواند برای ارائه خدمات بهتر مؤثر باشد تا بتوان بر مشکلات فائق آمد. امری امکان پذیر است تا هر یک از مشتریان خشنود شوند تا منجر به وفاداری برند شود. در کسب و کارهای مربوط به گردشگری میتوان مشتریان را مشغول و سرگرم نمود. خطوط هوایی به راحتی قادرند تعیین کنند که آیا نیازهای ویژه مشتریان در آخرین باری که سفر کردهاند برآورده شده است یا نه تا بتوانند در خدمات خود در سریهای بعدی بهبود دهند.
۶) خودکار سازی
IoT عملیات تجاری گردشگری و هتل را خودکار سازی میکند. هتلها میتوانند زنجیرههای عرضه را از طریق سنسورها در کالاهای حمل شده به راحتی ردیابی کنند. هتلها و خطوط هوایی حتی میتوانند مکانیزمهای امنیتی در دفاتر و سازهها را به راحتی و با مدیریت متمرکز دوربینهای فعال با IoT و سنسورهای گوشیهای هوشمند پیاده سازی کنند.
۷) تجربهی گردشگر
گردشگران در سفر خود به شهر، به راحتی میتوانند اطلاعات را در مورد هر چیزی که نیاز دارند از گوشیهای هوشمند پیدا کنند. سنسورها در همه جای شهر از سقف اتوبوسها تا پارکها و باغها و پارکینگها تعبیه شده تا اطلاعات مربوط به عادات مسافران و واکنشهای آنها نسبت به جاذبههای مختلف را جمع آوری کند و به تعیین الگوها و بهینه سازی تجربه گردشگران بپردازد.
۸) تعمیر و نگهداری
سنسورهای موتورهای جت و قطعات هواپیما قادر به ارائه اطلاعات در زمان واقعی به کارکنان برای تعمیر و نگهداری قطعات و سیستمهای هواپیما و زمانی که اقلام نیاز به جایگزینی دارند میباشد.
اپلیکیشنهای اینترنت اشیا قادر به بهبود هزینه سوخت کلی و مصرف آن با در نظر گرفتن قیمت انرژی خواهند بود. آنها دستورالعملهایی در مورد زمان و مکان برای سوخت گیری و چگونگی صرفه جویی در سوخت ارائه میدهند.
کاربرد های هوش مصنوعی در صنعت گردشگری
از آنجاییکه هوش مصنوعی قابلیت انجام دادن وظایفی که به صورت سنتی توسط انسان انجام میشده است را دارد؛ می تواند در برخی از بخش های صنعت گردشگری برای صرفه جویی در وقت و هزینه بکار رود. و با استفاده از هوش مصنوعی خطای انسانی از بین رفته و کارها سریع تر انجام میشود. خیلی از کشورهای پیشرفته امروزی که در صنعت گردشگری فعال هستند برای ایجاد شهرت و ارائه خدمات عالی به گردشگران خود، از هوش مصنوعی استفاده میکنند.
هوش مصنوعی می تواند برای برقراری ارتباط با مشتریان، آموزش و یادگیری و… به کسب و کارها کمک کند. همچنین با استفاده از این هوش در کسب و کارها میتوان تجزیه و تحلیل داده ها، محاسبات و حل مسئلهها را در کمترین زمان با حداقل هزینه انجام داد، که در صنعت گردشگری برای متولیان این صنعت مثل ایرلاینها، هتلداران و… بسیار ارزشمند می باشد.
یکی از رایجترین کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گردشگری، ارائه خدمات امور مشتریان به صورت آنلاین و طراحی «چتبات» در هتلها، آژانسهای مسافرتی، موزهها، اماکن تاریخی، مراکز تفریحی و غیره است؛ به گونهای که بدون دخالت انسان بتوان به کلیه سوالات و درخواستهای مشتریان پاسخ داده و آنها را راهنمایی کرد.
از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی، شناخت نیاز، سلیقه، و انتظارات مخاطبان است. این اتفاق به کمک هوش مصنوعی و با مشاهده و تحلیل تعاملات، جستجوها و دیگر فعالیتهای کاربر در داخل وبسایت و پلتفرمها صورت میگیرد. به عنوان مثال، امروزه وبسایتهای گردشگری قادرند بر اساس جستجو، نحوهی تعامل، محتوای دریافتی، و دیگر اطلاعاتی که بین مخاطب و وبسایت رد و بدل میشود به نیازها، انتظارات و علاقمندیهای او پی برده و بر اساس این شناخت، انواع محصولات و خدمات جذاب را مخصوص آن کاربر شخصیسازی و طراحی کرده و به وی ارائه کنند.
همچنین بسیاری از کسبوکارهای گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی، انواع دادههای مالی و تجاری خود را پردازش و تحلیل کرده و بر اساس نتایج حاصله، اقدام به بخشبندی مشتریان، قیمتگذاری انعطافپذیر، و تدوین استراتژیهای کسبوکار میکنند.
هوش مصنوعی در آیندهای بسیار نزدیک تحولی بنیادین در شیوه فعالیت کسبوکارهای گردشگری ایجاد خواهد کرد. ظرفیتها و امکانات هوش مصنوعی در بخشهای مختل صنعت گردشگری نظیر میراث فرهنگی، سیستمهای رزرواسیون، تورگردانی، گردشگری سلامت، اکوتوریسم، اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند، واقعیت افزوده، و گردشگری مجازی و همچنین شخصیسازی تجربه سفر، هوشمندسازی پلتفرمهای رتبهبندی و پیشنهادات گردشگری، طراحی هوشمندانه بستههای تور و تجربه، ایجاد دستیار هوشمند سفر، ارائه چتبات، بهبود خدمات مشتریان، و طراحی سیستمهای قیمتدهی انعطاف پذیر، بی حد و مرز به نظر میرسد و با تدوین برنامههای استراتژیک، میتوان به بهینهسازی فعالیتها و همچنین خلق و تجاریسازی ایدههای نوآورانه پرداخت.
نوآوری در گردشگری
نوآوری حقیقی کلید بقاست؛ و هیچ راه دیگری وجود ندارد. “مدیر بخش تحقیق و توسعه آمادئوس”
نوآوری و تغییر همواره عوامل پیش برنده در رشد سفر بوده اند که امروزه با شتاب بیشتری در حال وقوع اند. به نظر می آید که دیگر نمی توانیم از تقویم برای همراه شدن با تغییرات در این صنعت استفاده کنیم و در عوض باید به ساعت های مان متوسل شویم و لحظه به لحظه تغییرات را ببینیم.
صنعت گردشگری برای رشد بهره وری، کاهش هزینه ها و افزایش سود همواره تحت فشارهای فزاینده ای قرار دارد و در عین حال انتظار می رود که بهترین خدمات ممکن را ارایه و تجربه مطلوبی برای گردشگران فراهم کند. بنابراین امروزه بیش از هر زمانی این احساس وجود دارد که این صنعت باید در چگونگی انجام امور تجاری و خدماتی در قبال گردشگران به نوآوری و تغییر ادامه دهد.
جیمز فیلسینگر (James Filsinger)، مدیر عامل یاپتا (Yapta) معتقد است که، “به لحاظ تاریخی، صنعت گردشگری در به کارگیری فناوری های نوین کندتر از دیگر صنایع عمل کرده است ولی به نظر من آن چه در طی چند سال گذشته مایه مباهات شده این است که این روند در حال تغییر و شتاب گیری است.”
فناوری نقشی حیاتی در یاری رساندن به کشف، تعریف و تفکیک ارزشی بوده که به مشتری عرضه می شود. راه حل های فناوری باید دست یابی به اهداف تجاری را به نحوی ساده، کارآمد و مقرون به صرفه ممکن کند و در عین حال نتیجه آن برای مشتریان چشمگیر باشد. فناوری های نوآورانه صرفا به ارایه برنامه سفر ختم نمی شوند و علاوه بر آن تجربه حقیقی گردشگری را ممکن می کنند.
توسعه کسب و کار های فعال در صنعت گردشگری
شرکت آفرینش سامانه مهر با توجه شرایط بازارهای داخلی و خارجی بهترین روش های توسعه کسب و کار را برای مشتریان خود در نظر میگیرد و با بررسی نیاز های مشتریان این صنعت بهترین گزینه های رشد را به مشتریان خود معرفی مینماید. شرکت آفرینش سامانه مهر با در اختیار قرار دادن برنامه عملیاتی جهت تحقق اهداف استراتژیک خود و نظارت و پشتیبانی از برنامه استرتژیک در کنار تمام مشتریان خود تا تحقق اهداف تعیین شده خواهد ماند
ارتباط با ما
آدرس:
اتوبان صیادشیرازی شمال-بعد ازپل صدر –
نبش صیاد شیرازی – پلاک ۵- طبقه ۵- واحد ۹
شماره تماس :
۲۲۹۴۷۶۹۸- ۰۲۱
۲۶۷۵۰۵۷۸- ۰۲۱
ایمیل: office@asm-co.ir
فکس : ۲۶۷۵۰۵۷۹
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید